Казковий майстер-клас

Разіда Ткач розповіла батькам про терапевтичні казки як засіб виховання.

У рамках проекту «Батьківські посиденьки» відбувся майстер-клас Разіди Ткач про терапевтичні казки як засіб виховання. Разіда розповіла, як казка може допомогти дитині будь-якого віку перемогти свої страхи, проблеми або навіть хвороби.

Казка дуже корисна, адже її сенс сприймається одразу на двох рівнях – свідомому та несвідомому. Свідомість дитини приймає буквальний зміст казки як вимисел: дитина співчуває герою, ототожнює себе з ним і навіть, коли впізнає свою проблему, все одно думає: це не про мене. Але підсвідомість вірить почутому та задає потрібну програму змін у поведінці, системі цінностей, поглядів і позицій.

Щоби допомогти дитині безпечно впоратися зі складнощами, можна написати терапевтичну казку за таким алгоритмом:

  1. «Жили-були». Опис героїв. Дітям віком до 4 років подобаються будь-які герої з епітетом «маленький». Дітям після 5 років цікаві чарівні казки (про принців і принцес, чаклунів, тощо), молодшим підліткам – міфи, сказання, легенди, а старшим підліткам – притчі.
  2. «І от одного разу…» Опис проблеми, з якою стикається герой або ситуації, у якій він опиняється. Ця ситуація повинна метафорично описувати реальну життєву ситуацію дитини. При цьому чим старша дитина, тим складнішою має бути метафора.
  3. «І через це…» Казка змінює напрям, щоби показати, у чому міститься рішення та яким чином діють герої казки.
  4. Кульмінація. Герої справляються з труднощами.
  5. Розв’язка. Опис результату дій героїв казки. Герой, який вчиняє погано, отримує покарання; герой, який гідно долає всі перешкоди, проявляє свої найкращі якості, винагороджений. Розв’язка має бути позитивною.
  6. Мораль. Герої отримують уроки з своїх дій, їхнє життя радикально змінюється.

Разіда Ткач (https://www.facebook.com/razida.tkach)- кандидатка психологічних наук, докторка філософії, казкотерапевтка, засновниця Школи терапевтичної метафори "Доктор Казка" http://drskazka.com/

Поділитись: