Наша гордість та плани на майбутнє

Своїми враженнями від 2018/2019 навчального року діляться пані Ірена та пані Зоя

2018/2019 навчальний рік став для Новопечерської особливим — нам виповнилося 5 років! 

Від нашого відкриття і дотепер ми встигли зробити дуже багато, чим пишаємось і чим радо ділимося з усіма. Ми розпитали пані Ірену, директорку Школи, та пані Зою, засновницю Новопечерської, про їхні враження від досягнень Школи, про те, що ми ще плануємо та сподіваємось зробити найближчим часом. 

Ірена Корбабіч-Путко, директорка Новопечерської школи

Цитата: "Секрет того, щоб домогтися чогось — почати". (Марк Твен)

Освіта має бути центральним фокусом існування суспільства. Хотілося б бути впевненими, що освіта в Україні розвиває паралельно знання та вміння з акцентом на розвиток критичного мислення. Це основа побудови думки і для окремого громадянина, і для всієї нації. Це основа ідеї патрітозму, почуття господаря в своїй державі на рівні з усіма демократичними суспільствами світу.

Наступного року ми плануємо подальший розвиток програм Школи: це об’єднання початкової та середньої школи й відокремлення старшої; це продовження STEM-проектів; це підготовка учнів до вступу на Blended Program. Це також вибудова концепції 12 класу — створення перехідної бази на зразок міжнародних систем, коли діти можуть вчитись на розширених курсах на рівні університету. Такий клас має стати своєрідним містком між старшої школою і університетом, коли діти ще не готові вибрати певну університетську програму та знайти вузьку спеціалізацію. Такий клас може допомагати зробити правильний вибір, адже протягом цього року можна випробувати сили у різних сферах на курсах університетського рівня. 

Також плануємо не забувати про розвиток знань й поширення професійності для вчителів: робитимемо акцент на розвитку в сфері STEM-проектів, методичних підходів і управлінських навичок. 

Найбільше в цьому році запам’ятався новорічний бал та участь у фокусі з кроликом Пушком :)

А якщо серйозно, то те, чого ми досягнули за 5 років існування, дуже надихає і додає думок щодо того, як далі розвиватися, поширювати й розбудовувати. Після 5 років добре помітно, що вже осягнулося, а що ще хотілося б бачити в нашому розвитку, в академічній сфері і не тільки.

Як учні, так і батьки хочуть бути активними учасниками процесу, активно включаються в діяльність Батьківської ради і в події, які ми організовуємо впродовж року, наприклад, такі, як наші ярмарки. Співпраця батьків дуже ціниться в виховних моментах та формуванні філософії потреб дитини: школа несе відповідальність лише за певні складові, і всі потреби дитини не будуть реалізовані вповні, якщо батьки не будуть чинними учасниками цього формування. Щоб дитина дійсно була відкрита до змін і включена в сьогоднішнє життя, сама лише академічна сторона не може реалізувати здобуття 21 століття, це можливо лише тоді, коли є чинна участь батьків і відкритість до конструктивної критики з боку Школи.  

Зростання дітей найкраще видно в форматі позакласної діяльності: коли вони висловлюють свою позицію в TED Talks, коли презентують свої стартапи, коли беруть участь у Моделі ООН, тобто включаються в формат, незвичний для шкільної класної діяльності — це найкращі показники, яскравіші, ніж академічні успіхи. Вони виносять свої думки за межі класної діяльності, не бояться критики, готові ділитися ідеями з іншими. І роблять це самі, без допомоги й підказки вчителя. Це результат залучення навичок 21 століття.

3 поради для успішного навчання дитини: 

  • Дати дітям змогу використовувати свій власний час на розвиток критичного мислення.
  • Не перестимульовувати й не перенавантажувати, особливо дітей в початковій школі.
  • Намагатися якнайчастіше провокувати загальновідомими тезами та запитаннями, щоб провокація давала змогу розширення і заглиблення. 

Що почитати влітку: 

  • Ann Douglas. “Happy Parents Happy Kids”
  • Victor Davich. “8 Minute Meditation”
  • Paul Bloom. “Against Empathy: The Case for Rational Compassion”

 

Зоя Литвин, засновниця Новопечерської школи

Цитата: Діти — 15% нашого населення, але 100% нашого майбутнього.

Причин пишатись Школою цього року дуже багато, хоча б нашим невпинним ростом, тим, що щороку ми щось покращуємо і зростаємо разом із командою. Дві найбільші гордості: наш клас підтримки, до відкриття якого ми дуже довго готувалися, і Blended Program, адже після довготривалої складної перевірки наша Школа отримала змогу видавати разом з українським атестатом і канадійський диплом.

Найбільший здобуток за ці п’ять років — це діти Новопечерської школи. Вже видно, що вони будуть зовсім іншими і творитимуть зовсім інше суспільство. Мені подобається, наскільки вони свідомі: кожен з них чимось горить, кожен з них мріє змінювати щось на краще. Особливо надихає, що це не просто мрії: наші діти готові об’єднуватись, домовлятись і бути однією командою заради цих змін, чи то благодійна діяльність, чи екологічна, чи наукова. Дуже пишаюся допитливістю дітей та їхнім критичним мисленням, вони дуже рідко коли сприймають щось на віру, завжди питають: а чому саме так? звідки ви це знаєте? а чи може бути інакше?

Мені приємно, що коли ми з командою навчаємось за кордоном або приймаємо провідних зарубіжних експертів у себе, вони здивовані бачити в Україні Новопечерську. Вони раді чути, скільки нам вже всього вдалося запровадити інноваційного в нашій Школі. Проте нам з командою дуже хотілося б, щоб не лише наші п’ятсот учнів навчалися за сучасними прогресивними підходами, а щоб таку можливість мали діти по всій Україні. Саме тому спеціалісти Новопечерської охоче діляться знаннями з вчителями з усієї України: ми записуємо для них відеоуроки, онлайн-курси, партнерствуємо з Міністерством освіти, адже що краще зможуть реалізувати себе діти з найвіддаленіших куточків країни, то заможнішим буде все наше суспільство, і тим краще наші діти зможуть себе в ньому реалізувати.

Як одного разу сказав мудрий Нельсон Мандела: “Освіта — це найпотужніша зброя для того, щоб змінити світ”. Супердержави (та ми з вами) знають, що освіта — найприбутковіша інвестиція людини в себе та держави в своїх громадян, просто ця інвестиція дуже довгострокова. Саме тому ми з командою працюємо в освітньому секторі, адже будь-яких позитивних змін в державі можна досягнути через освіту. І справді, якщо ми говоримо про високий рівень безробіття і при цьому нестачу кваліфікованих спеціалістів, причина тому — те, що ми навчаємо наших дітей того, що вже неактуально. Якщо ми говоримо про те, що корупція — це скоріше соціальна норма, ніж соціальна вада, то питання також може бути в школі: якщо діти роками бачать, як батьки здають гроші в примусовий благодійний фонд, то вони з дитинства всотують ці подвійні стандарти. В цьому розумінні  освіта, культура та бізнес — це найприорітетніші сфери для розвитку держави. 

3 поради для успішного навчання дитини: 

  • Довіряти дітям, давати їм більше свободи, адже відповідального лідера не можна виростити, якщо ми не даємо йому зону відповідальності та не даємо помилятися. Важливо привчити дітей не боятися помилок та дозволяти їх робити.
  • Не забувати, що школа — це не лише те місце, де діти відповідально та самовіддано готуються до дорослого життя: тут вони живуть, тут минає їхнє дитинство. Тому має бути здоровий баланс між роботою, цікавими викликами та часом для радості та веселощів, як у школі, так і в родині. 
  • Щоб не втрачати зв’язку з дітьми, батьки мають весь час навчатися бути батьками: читати нові книжки з виховання, вивчати нові методи, бути в курсі вікових особливостей дітей, а також знати, що їм зараз цікаво та актуально, яка музика їм подобається, які фільми та ігри вони люблять.

Що почитати влітку: 

  • Джулі Літкотт-Гаймс. “Як виховати дорослого. Зламайте батькiвськi стереотипи та пiдготуйте свою дитину до успiху”
  • Френсис Бернет. “Таємний сад” (видання Nebo BookLab Publishing)
  • Кім Слейтер. “Розумник”
  • Енді Вейр. “Марсіянин”
Поділитись: