Поговоримо про інклюзію? Частина 2

14.12.2020
Як учителі з класу підтримки для дітей з особливими освітніми потребами проводили навчання з оцінювання для колег

Навчання вчителя ніколи не припиняється! Часи змінюються, діти теж, нові технології, методики... Потрібно постійно бути в тонусі :) Але добре, що в тісному вчительському колі можна вчитись одне в одного!

Нещодавно ми розповідали, як наші вчителі вчились у колег із класу підтримки для дітей з особливими освітніми потребами під час канікул. А минулого тижня навчання продовжилось: цього разу вчителька класу пані Тетяна розповіла колегам з середньої школи про систему та критерії оцінювання для дітей з особливими освітніми потребами. Ділимось із вами конспектом виступу пані Тетяни!

Тетяна Лицур, педагог класу підтримки для дітей з особливими освітніми потребами: Однією важливою складовою для успішного навчання дітей з особливими освітніми потребами є система та критерії оцінювання.

Діти з ООП можуть працювати у своєму режимі відповідно до своїх можливостей, тому потребують різних адаптацій та підходів щодо системи оцінювання. Важливо врахувати, що оцінювання для дітей з ООП повинно бути стимулюючим, мотиваційним.  Вчитель акцентує  увагу на сьогоднішніх досягненнях учня у порівнянні з попередніми. Проте не слід схвалювати роботу, яку учень виконав неякісно, щоб не закріплювати звичку «неякісного виконання». Завдання кожного педагога – розробити та вказати шляхи для покращення оцінки. Вчитель може диференціювати критерії оцінювання та підходи до оцінювання, враховуючи потреби та можливості дитини з ООП.

Кожен учень повинен знати критерії, за якими оцінюється, розуміти які дії призводять до досягнення відповідної мети та що не дає учню рухатись вперед, знати, яким повинен бути кінцевий результат та відслідковувати свої проміжні досягнення.

Варто в кінці чверті, семестру підбивати підсумки (рівень знань та потреби) з кожного навчального предмету, щоб у наступній чверті, семестрі врахувати ті адаптації для учня, які зможуть покращити його навчальну діяльність.

У школах Канади та Фінляндії дотримуються такого принципу: «Усі методики, які працюють для дітей з ООП, дуже ефективні і для інших учнів класу».

Поділитись: