"Змішане навчання ми можемо назвати одночасно і нашим викликом, і нашим успіхом"

Керівниця початкової школи пані Марина Пристінська про все, чого навчив нас попередній рік

Змішане навчання, що прийшло на зміну дистанційному, — наша нова реальність. І хоча не перший рік звучать думки про те, що онлайн-навчання вже скоро буде йти поруч із офлайновим, саме виклики 2020-2021 прискорили його появу в усіх школах.

Як із минулим роком впорались наші найменші учні? Пані Марина Пристінська, керівниця початкової школи, розкаже вам у своєму інтерв'ю для Novopecherska Annual Review 2021.

Що було найважливішою подією цього навчального року особисто для вас?

Цього року школа святкувала 7-річчя. Нас усіх об’єднала підготовка, яку розпочали за 7 тижнів до свята. Щотижня ми повторювали 1 звичку (Я — проактивний), а ще згадували, як усе починалось. Кожний клас початкової готував для школи свій подарунок-сюрприз. Під час свята діти пояснювали сенси, які закладали в свої подарунки. Найбільше запам’ятались: портрет школи від найменших учнів із використаних матеріалів, які вони збирали кілька тижнів (паперові пакетики, стаканчики); торт “7 звичок для Новопечерської” від першокласників, де на кожному шматочку — нагадування про цінності, пов’язані зі звичками, а також фотопроєкт другокласників (діти віком 7-8 років) “Якими ми були 7 років тому”. Також хочу відмітити майстерно спланований сценарій свята та виступ незвичайного оркестру, згадка про який щоразу викликає щасливу усмішку.

Які виклики були цього року у наймолодших учнів Новопечерської школи?

Одним із найбільших викликів для початкової школи стало змішане навчання — режим, коли на уроці одночасно присутні учні офлайн і онлайн. Дітям, особливо першокласникам, складно утримувати увагу. Педагоги докладали надзусилля, щоб рівномірно розподілити увагу, зацікавити та ефективно включити в урок тих, хто в класі, і тих, хто по той бік екрану одночасно. Батькам було непросто організувати режим дитини і надати необхідну підтримку, щоб витримати баланс і забезпечити максимальну включеність дітей у навчання. Ми всі разом пробували, робили помилки, аналізували їх і виправляли. Наразі мої колеги відмічають, що саме змішане навчання ми можемо назвати одночасно і нашим викликом, і нашим успіхом, якого досягли у тісній співпраці з дітьми та батьками. До речі, усі відмічають, що дистанційне навчання цього року було вже легше організувати, і всі мали кращі успіхи, ніж минулого року. Навіть наші найменші учні активно були включені в процес. Дошкільники, окрім зустрічей з педагогами, працювали з матеріалами та відеоінструкціями, учні перших класів уже з вересня опанували шкільну систему LMS та електронні навчальні застосунки, а електронні листи та повідомлення навчились писати швидше, ніж тексти у зошитах.

Розкажіть про досвід роботи над лідерськими звичками з дітьми початкової школи.

У початковій школі та класах дошкільної підготовки ми працюємо за програмою “Лідер у мені”, метою якої є формування у дітей таких м’яких навичок, як проактивність, відповідальність, саморегуляція, емпатія, співпраця, комунікація, цілеспрямованість. Впродовж року діти вивчають сім звичок високоефективних людей, які запропонував Стівен Кові. На ознайомлення з кожною звичкою ми виділяємо окремий урок або заняття, де діти дізнаються про основну концепцію, знайомляться з інструментами, які допомагають розвивати звичку, обговорюють ідеї її реалізації. Потім упродовж кількох тижнів діти щодня практикують звичку, через її призму аналізують літературні твори, мультфільми, фільми та життєві ситуації, обирають та практикують лідерські ролі. Завершують роботу зі звичкою рефлексією та/або спільним проєктом, потім переходять до наступної. Кожна наступна звичка — це розширення і доповнення попередньої. Тому про вже опрацьовану не забувають, а продовжують практикувати для того, щоб вона стала невід’ємною частиною життя дитини. Задача всіх дорослих — підтримувати дітей і разом з ними практикувати інструменти лідерської програми, що ми і робимо разом із педагогами та батьками.

 

Поділитись: