"Ми готуємо учнів до світу за п’ять-десять років і маємо чітко розуміти, яким буде наше завтра"

Про Новопечерську в минулому й майбутньому говорить пані Зоя Литвин, засновниця Новопечерської школи

Сьомий рік нашої роботи став роком рішучих змін та калібрування нашої траєкторії. За час нашої роботи ми зробили так багато, що тепер ще ясніше бачимо те, чого прагнемо і до чого йдемо!

Читайте інтерв'ю засновниці Новопечерської школи пані Зої Литвин для Novopecherska Annual Review 2021 та дізнавайтесь її думку щодо минулого та майбутнього Новопечерської.

Які суперсили розвинула Новопечерська протягом 7 років?

Думаю, що серед усіх важливих навичок найбільше цього року ми з командою, учнями та батьками прокачали навичку гнучкості, адже для того, щоб швидко та якісно адаптуватися до нових ввідних (локдауни, нові формати дистанційного навчання), потрібно бути гнучкими та адаптивними. І це на щастя, тому що цього року за підтримки футурологів Всесвітній економічний форум вніс цю навичку в ТОП-10 найнеобхідніших в 2025 році.

А ще ми,безперечно, прокачали навички командної роботи, хоча вони й так є однією з суперсил нашої школи, і ми вчергове це довели. І ще б я сказала, що ми посилили нашу навичку і вміння бути оптимістами. Дослідники теми емоційного інтелекту зазначають, що оптимізм — це, напевне, фундаментальна звичка, яку необхідно розвивати в дітях для їхнього подальшого успіху та життєвої стійкості. І за цей рік ми однозначно відчули, що оптимізм є цінністю, прошитою в ДНК нашої команди та учнів.

Який внесок Новопечерська школа зробила в цьому році в розвиток освіти в Україні? Яким досвідом поділились із освітянами?

Насправді команда Новопечерської щороку намагається не лише дізнаватися щось нове і практикувати нові цікаві педагогічні методики, але й ділитися цим з освітянами України. Напевне, цього року акцент все ж таки на методах дистанційного та змішаного навчання, і деякі наші колеги влітку проходили відповідний курс від Гарвардського університету. Ділилися своїми відкриттями, обмінювалися досвідом з колегами і так само розповідали про це решті освітян у статтях, майстер-класах, рекомендаціях. 

Як школа і ви особисто надихаєте всіх — учнів, вчителів, батьків — вчитись і розвиватись протягом життя?

Надихаємо, звичайно ж, власним прикладом! Я, скажімо, навчаюсь наразі на аспірантурі, досліджуючи те, як освітні супердержави готують своїх учителів. За організацією нашої директорки пані Тетяни вся команда вивчає прекрасну ефективну методу UDL (Universal Design for Learning). Очільники школи навчаються в Києво-Могилянській бізнес-школі (KMBS) на курсі для освітніх управлінців. Словом, навчаємося усією командою і таким чином надихаємо одне одного і, звичайно ж, учнів. Адже, як кажуть британці, не варто виховувати дітей — краще виховуйте себе, а діти мудрі: вони все і так побачать та зрозуміють.

Що, на вашу думку, Новопечерська дає такого, чого не вистачало школі у вашому дитинстві?

Я особисто вважаю, що мені з навчанням у школі пощастило. Проте якщо говорити про те, чого мені не вистачало і які є суперсили Новопечерської, то однозначно це атмосфера, не авторитарна, а достатньо демократична. І я говорю зараз про гарний сенс демократії, не про вседозволеність, а про свободу, але лише ту, яка йде в комплекті з відповідальністю. А також це можливість проявляти себе у різних напрямках, не лише академічному. Це і творчість, і спорт, і якісь соціальні проєкти, і учнівське самоврядування. 

Що було найважливішою подією цього навчального року особисто для вас?

Безумовно, найважливішою подією року була наша стратегічна сесія! Адже дуже важливо періодично робити зупинку в якісній операційній роботі і синхронізувати свою стратегію з мінливим світом, з тими трендами, які з’являються в освіті, і працювати на випередження цих трендів. Адже ми готуємо учнів до світу за п’ять-десять років і не можемо дозволити собі робити це, орієнтуючись на вчора і навіть орієнтуючись на сьогодні. Ми маємо чітко розуміти, яким буде наше завтра. 

 

Поділитись: