Якщо дистанційне навчання є випробуванням абсолютно для всіх його учасників, то для дошкільнят — особливо! Непосидючим чомучкам найважче концентруватися біля екранів та спілкуватися з учителем та однокласниками через гаджети. Як добре, що на поміч завжди можна покликати творчість :)
Ми розпитали наших учительок класів дошкільної підготовки про те, яку магію вони застосовували, щоб спілкуватись та навчати дітей онлайн.
Наталія Осьмак, педагог класу дошкільної підготовки для дітей 5 років,
Юлія Абушек, педагог класу дошкільної підготовки для дітей 5 років
“Дистанційне навчання для дошкільників — це справжній виклик. Проте при правильній організацій, ефективній комунікації з батьками можна побудувати навчання так, що це стане цікавим та захопливим досвідом для всіх учасників освітнього процесу.
Надзвичайно важливою є взаємодія педагогів та батьків. Ми надаємо батькам педагогічну підтримку: надсилаємо рекомендації, які можуть допомогти наблизити їхнє перебування вдома до перебування у школі. Виконані дітьми завдання батьки надсилають нам, а ми даємо зворотній зв’язок. Дітям дуже важливо отримати відгук про виконану ними роботу.
Кожний день був наповнений різноманітними видами діяльності. Учні зустрічались та спілкувались у онлайн-режимі із педагогами класу, вивчали англійську мову, приєднувались до спортивних активностей, відвідували заняття з ліплення та музичні зустрічі, грали в шахи, виготовляли творчі вироби.
Діти із задоволенням доєднувались на початку дня до спільного ранкового кола. Тут була можливість поспілкуватися з друзями, поділитися з ними враженнями, розповісти, що цікавого сталося, показати домашніх улюбленців. На ранкове коло до нас також приходив улюбленець класу – лама Сам. Він нагадував усім про важливість дотримання правил, контролю питного режиму протягом дня та допомагав нам зарядитися позитивним настроєм на день.
Діти вже знають, що під час нашого спілкування в онлайн-режимі ми так само, як і в школі, дотримуємося правил. Наприклад, правила «Коли один говорить – всі інші слухають». Діти вже вміють вмикати і вимикати мікрофон на своєму гаджеті, знають, що якщо хочуть щось сказати, мають натиснути «підняти руку» і дочекатися своєї черги. Так ми вчимося слухати і чути одне одного, спокійно очікувати, висловлювати свої думки.
Також зранку є час для навчально-пізнавальних активностей. Ми їх називаємо «ранковими зустрічами». Адже зустріч – це призначена подія, якої завжди з нетерпінням чекаєш. Ми створюємо презентації з навчальними та розвивальними завданнями для ранкових зустрічей, обговорюємо цікаві моменти з теми, що вивчається, діти діляться власними знаннями та досвідом.
Між усіма зустрічами є перерви, під час яких діти мають час на рухову активність, прогулянку, вільну гру тощо.
Щоб процес навчання став ще захопливішим та ефективнішим, кожна дитина отримала NovoBox. Це бокс з матеріалами, який допомагав максимально наблизити пізнавальну та творчу атмосферу вдома до тієї, яка панує у нас в класі.
Ми створили два комплекти матеріалів за темами, які вивчали протягом наступних тижнів. Кожен комплект містив конверти з пізнавальними та творчими завданнями. Після ранкової зустрічі діти отримували створену нами відеоінструкцію: як за допомогою матеріалів, які вони отримали, створити власний виріб. Діти знали, що якщо сьогодні, наприклад, 27 квітня, то на них чекатимуть цікавинки із конверту з числом «27».
Обов’язковим наповненням боксу були книги, до яких ми додали рекомендації для самостійного читання дитини та читання разом із батьками.
Розвивати дрібну моторику нам допомагав м’ячик-їжачок: з ним ми виконували різноманітні вправи, які сприяють розвитку м’язів рук та поліпшують координацію рухів”.
Марія Янченко, педагог класу дошкільної підготовки для дітей 4 років:
“Насправді, коли ми дізналися, що все ж таки будемо працювати дистанційно з дітьми 4-5 років, то, згадуючи попередній виклик минулого року, одразу були налаштовані на чітке та плавне занурення дітей у світ онлайн-навчання. Єдине, що ми не могли спланувати, — його тривалість. На кінець другого тижня ми побачили, що цікавість і концентрація дітей на навчанні почали дещо розсіюватися. Їх потрібно було оперативно змотивувати, здивувати та висловити їм щиру вдячність за активність та працю! Тому ми з колегами прийняли рішення: створити NovoBox!
NovoBox-и ми наповнювали за тематичним принципом: ми якраз вивчали комах, до того ж наближалося чудове свято Великдень.
Найперше, сюди входили матеріали, які потрібні дітям для поробок: кольоровий папір, стрічки, наліпки, мотузки, фломастери, фарби, багато пластиліну та крейда для веселих прогулянок. Також у боксі діти знайшли завдання-роздруківки на логіко-математичний розвиток та для графомоторних навичок. У подарунок для самостійної творчості поклали книжечку про комах із наліпками.
Для зняття напруги, як фізичної, так і емоційної, додали два м‘ячики-еспандери для тренування м’язів рук та ніг (профілактика плоскостопості), поліпшення інтенсивності кровообігу, антистресу, самомасажу. Діти щиро раділи, беручи їх у руки!
До Великодня поклали комплект дерев’яних писанок для розпису, шаблони масок-курчаток та листівок різного розміру для декорування. Діти розповідали, до кого в гості підуть і які чарівні листівки подарують рідним :)
Нарешті, в кожний бокс ми клали персоналізований лист зі словами захоплення та вдячності дитині за її маленькі-ВЕЛИКІ успіхи та досягнення на дистанційці. Діти відверто були здивовані, зачаровані та приємно вражені таким подарунком зі школи!”