Проєкти майбутніх рятівників людства!

Учні середньої школи представили свої дослідження з глобальних питань

Підготовка до другого в цьому навчальному році Дня Лідерства все пришвидшується! Так, минулого тижня учні середньої школи презентували перший з двох тижневих проєктів. Їхню роботу оцінила вельмишановна комісія з учителів та учнів старшої школи, виставивши бали за декількома критеріями. Пані Поліна розповідає, для чого вони були створені і які результати принесли.

Поліна Комарова, керівниця середньої школи: В межах підготовки до Дня Лідерства учні середньої школи готують два тижневих проєкти: вступний мовно-гуманітарний (що відбувся минулого тижня) та STEM (що включає предмети природничо-математичного циклу і буде цього тижня, 13-14 червня).

Тема Дня Лідерства покликана не просто дослідити якесь питання про людство, а ще й максимально наблизити дитину до висновку про власний внесок у вирішення проблеми. Адже це те, що часто незрозуміло для учнів: як вивчаючи якийсь предмет можна дізнатись щось про себе? Обидва проєкти мають на меті практику застосування власних знань і навчальних навичок у незвичайний неурочний спосіб. Крім того, діти практикують комунікативні та лідерські навички, бо переважна більшість обирає роботу в групі. Особливістю навчання дітей молодшого підліткового віку є потреба в концентрації їхньої уваги. Ми маємо навчити їх зосереджуватися, формувати різні навчальні навички, діяти згідно з інструкціями та в межах правил і водночас — творчо і гнучко підходити до вирішення проблем. Для реалізації проєкту діти обирають форму співпраці (працювати індивідуально, в парі чи в групі), обирають тему дослідження, яка їх найбільше цікавить, та форму фінального продукту, який і є результатом всього проєкту.

Виконаний минулого тижня мовно-гуманітарний проєкт показав, що вже більше учасників робить висновок про власний внесок у вирішення питання і добре аналізують інформацію. Але все ж таки є ті, хто схильний до закликів та рекламних ходів, до “звернень до людства”, а не до самого себе. В цьому проєкті потрібно було зосередитися на ознайомленні з темою, використати навички критичного мислення, підібрати джерела інформації, проаналізувати матеріал, виділити головне та зробити висновок. Креативним підходом до вирішення проблем тут може бути вибір форми кінцевого продукту, наприклад, можна було дослідити тему забруднення океанів, виділити основні тези та виготовити інформаційний буклет про стан забруднення океанів. За цим прикладом можна прослідкувати ще одне завдання цих проєктів — інтеграцію навчальних предметів. У житті не буває розкладу уроків, тому в середній школі деякі предмети зінтегровано вже в навчальному процесі. А проєкти допомагають зрозуміти це. Яскравий приклад — тема розумних та екобудинків. Тут поєднуємо знання з біології, географії, фізики, інформатики, відкриваємо для себе економіку, використовуємо різні мови — перелік можна продовжувати.

Фахівці «Майкрософт Україна» радять студентам розвивати комунікативні здібності, творчість та інноваційність, критичне мислення – саме це, на їхню думку, стане значною конкурентною перевагою при оволодінні професіями майбутнього. Про це пише Microsoft Daily: "Також одна із важливих порад для молоді – намагатись опанувати якомога більше навичок, які не оцінюються навчальною програмою, але є фундаментальними для кожної професії. Це переважно комунікативні та управлінські вміння: наприклад, встановлення відносин, робота в команді, слухання і розуміння співрозмовника, проведення переговорів, навички переконання, ораторське мистецтво, проведення презентацій, ведення дискусій, вирішення проблем тощо".  

Отже, перша частина підготовки до Дня Лідерства завершена, наступний тиждень присвячений STEM-проєктам, результатом яких буде виготовлення готових моделей, приcтроїв, винайдених дітьми, щоб зробити світ кращим.

Бажаємо учням успіхів з наступним проєктом та, звичайно, чекаємо на їхні блискучі виступи на Дні Лідерства!

Поділитись: