Навчальний підхід

Ротація класів

Місія та Візія Новопечерської школи полягають у тому, щоб сприяти засвоєнню нашими учнями навичок XXI століття та готувати учнів до успіху в умовах сучасного глобалізованого світу.

Кожного навчального року ми групуємо учнів у класи по-новому. Класи формуються за наступними критеріями: кількість дівчат і хлопців, поєднання учнів із різними академічними рівнями та різними типами соціально-емоційної поведінки. А також щороку в класах змінюються класні вчителі та асистенти. Усередині класу протягом навчального року теж відбуваються ротації. Учні під час уроків об’єднуються у групи по 4 учні для спільної роботи над завданнями у класі. Склад груп змінюється щомісяця.

Змішування класів створює умови для того, щоб навчитися бути гнучким та легко адаптуватися до змін. Робота у різних групах учить розуміти та приймати відмінності інших.

Навичка адаптуватися до змін підвищує здатність учнів мислити рефлексивно, змінювати напрями своєї діяльності та легко вирішувати проблеми.

Загалом, люди почуваються більш комфортно, коли перебувають у звичних умовах, але для того, щоб досягти успіху та отримати нові можливості у сучасному глобалізованому світі, який постійно змінюється, учні мають здобути нові навички мислення.

Профілі навчання

Спираючись на новий Закон України "Про Освіту", Новопечерська школа запровадила для учнів 10 – 11 класів профілі навчання, які передбачають поглиблене вивчення певних дисциплін.

Для учнів 10-х класів пропонуємо чотири напрями профільної підготовки на вибір:

  • фізико-математичний (фізика та математика);
  • економічний (географія та економіка);
  • гуманітарний (історія, українська мова та література, художня культура);
  • хіміко-біологічний (хімія та біологія).

Усі учні незалежно від обраного напряму мають однакову підготовку з англійської мови та другої іноземної мови. В 11-му класі  цього року організовано підготовку до ЗНО. 

Викладання іноземних мов

Англійська мова

Англійську мову як першу іноземну для  всіх учнів 1-11 класів Новопечерської школи викладають двоє вчителів  — носій мови та україномовний учитель.

Викладачі-носії англійської з Канади, CША та Великої Британії створюють під час уроків належні умови для мовної практики, проводять уроки у форматі дебатів та дискусій, що сприяє розвитку комунікативних навичок. Усі вчителі-носії є кваліфікованими викладачами іноземних мов з країн, мови яких вивчаються в нашій Школі, і проходять експертний  відбір.

Уроки з україномовними вчителями розвивають навички читання, аудіювання, письма та говоріння в інтерактивних вправах, проектах, презентаціях, а також у креативному письмі.  Увага приділяється моніторингу рівня знань учнів та прогресу з вивчення іноземних мов. Учні проходять тестування на початку й наприкінці навчального року. 

На уроках широко застосовуються інформаційні технології. Для навчання використовуються найновіші ресурси провідних видавництв. Моніторинг успішності незалежний. 

Початкова школа:

  • 3 години на тиждень  —  україномовний учитель, із розподілом на дві групи;
  • 4 години на тиждень  — носій англійської мови, для всього класу. Учитель працює за програмами Project Work (проектна робота), Reading Skills (навички читання) за програмою Raz-Kids (для 1-6 класів) та Leader in Me (Лідер у мені). 

Середня та старша школа:

  • 3 години на тиждень  —  україномовний учитель, із розподілом на дві групи. Учні 8-11 класів отримують додаткові завдання та інформаційні ресурси для підготовки до олімпіад і конкурсів з іноземних мов, учні старшої школи виконують завдання у форматі підготовки до ДПА та ЗНО з англійської мови, беруть участь у пробних тестуваннях, які здійснюються у школі. Учні старшої школи беруть участь у дискусіях та дебатах.
  • 3 години на тиждень — носій англійської мови, для всього класу. Учителі працюють за програмами Conflict Resolution  and Building Character (вирішення конфліктів та становлення характеру), Mind-set (ментальні установки), Language Practice (мовна практика), для старшої школи влаштовують дискусії та дебати.

У випадку відсутності учнів на уроках відвідування додаткових занять з іноземних мов може бути необхідним. Учні можуть записатись на консультацію  до вчителя іноземної мови та отримати інформацію з пропущеної теми.

Cambridge Assessment English Certificate 2020-2021 

Друга іноземна мова

З 5 класу Школа пропонує учням вивчати другу іноземну мову за їхнім власним вибором: французьку, іспанську, німецьку або китайську. Другу іноземну мову викладають носії у співпраці з україномовними вчителями. З 9 класу уроки проводить лише носій мови.

Досвід провідних світових методик з викладання іноземних мов доводить, що можливо якісно опанувати одночасно дві іноземні мови. Вивчення третьої іноземної мови сприяє розвитку особистості, але ми не можемо радити вивчати три мови одночасно.

Індивідуальні заняття з учителями

Кожен учитель середньої та старшої школи має графік консультацій, відповідно до якого учні можуть звертатися по допомогу у виконанні домашніх завдань, у підготовці до олімпіади чи для більш поглибленого вивчення.

Зверніть, будь ласка, увагу, що нашим учителям не дозволено займатися приватним репетиторством з учнями на комерційній основі.

Професійна орієнтація

Новопечерська школа впроваджує програму професійної орієнтації починаючи з 8-го класу. Одна з важливих функцій Школи — формувати в учнів розуміння своїх сильних сторін, а також сприяти усвідомленому вибору вищого навчального закладу. Тому у 8 класі ми надихаємо дітей іти за мрією — обрати сферу, в якій хотілося б працювати, визначитися з тим, що у цій сфері вони бажають робити, і з цих висновків у старших класах визначитися з майбутньою професією та вищим навчальним закладом.

  • Профорієнтаційне тестування Magellano: у 9-му класі учні проходять одне з найкращих в Європі тестувань, щоб визначити свої нахили та професійні інтереси. Це тестування можна проходити повторно. Також кожен учень отримує індивідуальну консультацію психолога. 
  • Стажування: у 9–10-му класах учні залучені до стажування у провідних українських та міжнародних компаніях за обраним напрямом.

Завдяки цим заходам учні наближаються до розуміння своїх подальших професійних інтересів та розпочинають обирати вищий навчальний заклад і планувати підготовку до вступу.

У рамках профорієнтаційних проектів ми раді звертатися до батьків ще й як до партнерів та будемо дуже вдячні за пропозиції місць для стажування старшокласників.

 

Відвідування уроків спорту та спортивних секцій

Пріоритетом для Школи є здоров'я учнів. Заняття зі спорту в Школі є дуже гнучкими й враховують особливості кожної дитини, тому звільнені від уроків учні також можуть виконати мінімальне навантаження (легка зарядка, ходьба тощо). Звільнення дитини від уроку фізичного виховання означає обмеження або звільнення від навантаження, визначене станом здоров'я учня. Усі рішення щодо обмеження навантаження приймає медичний працівник школи. Присутність дитини на уроці в спортивній формі є обов'язковою, якщо медичний працівник школи не надає інших рекомендацій.

Звичайно, ми слідкуємо за самопочуттям дітей на уроці та можемо відкоригувати навантаження в залежності від їхнього самопочуття.

Більшість уроків спорту відбувається на вулиці, якщо цьому сприяють погодні умови (немає дощу, снігу тощо). 

 

Blended program (україно-канадійська інтегрована програма)

Від року заснування Школи ми працюємо над створенням програми, яка б інтегрувала дітей до загальносвітової освітньої системи та підготувала до того, щоб бути громадянами світу — людьми з глобальним мисленням. Для цього важливо отримати освіту, що відповідає світовим стандартам, але, щоб зберегти ідентичність, не забувати про своє українське серце.

З вересня 2018 року ми почали програму україно-канадійського інтегрованого навчання, розраховану на 4 роки, і яка дає можливість отримати випускникам Manitoba High School Diploma. Весною 2019 року уряд Манітоби підписав меморандум про взаєморозуміння з Новопечерською школою: таким чином процес отримання ліцензії було завершено, і Новопечерська стала першою в Україні школою, яка пропонує учням таку можливість. До україно-канадійської програми можуть долучитись учні 8 класів.

Наразі атестат будь-якої української школи дає можливість вступити до закордонних закладів вищої освіти, однак для підтвердження знання предметів необхідно опанувати манітобську програму і скласти додаткові ліцензовані іспити. Кредити атестату, отриманого за закінчення програми, ліцензованої Манітобським Міністерством освіти (якою є також і україно-канадійська інтегрована програма Новопечерської школи), зараховуються іноземними закладами вищої освіти без додаткових підтверджень.

На нашу думку, основною перевагою атестату інтегрованої програми є те, що діти, опанувавши українську складову програми, сформують громадянську ідентичність і, отримавши освіту в будь-якому закладі світу, розвиватимуть українське суспільство.

 

Клас підтримки для дітей з особливими освітніми потребами

У 2018/2019 навчальному році ми відкрили наш перший клас підтримки для дітей 6-9 років з особливими освітніми потребами. Інклюзивна програма розрахована на повний навчальний день (9:00-18:00), упродовж якого для кожної дитини, відповідно до її власних потреб і можливостей, буде організовано особистісно-орієнтоване навчання:

  • в основному класі з однолітками;
  • в малій групі;
  • індивідуально.

Для кожного учня даного класу наші спеціалісти розробляють індивідуальну програму навчання та розвитку. З класом працюють досвідчені вчителі та асистенти.

Для всіх учасників навчально-виховного процесу робота класу підтримки є позитивним досвідом: така співпраця допоможе всім зрозуміти, яким різноманітним буває світ та люди в ньому, і що права та можливості в нас усіх рівні.