Що говорили на TEDxKyiv2018 про освіту?

Ділимося ідеями спікерів-освітян!

8-9 вересня вихідними шукали нові ідеї на TEDxKyiv 2018: Спадок Майбутнього! Вибрали для вас найцікавіші думки щодо освіти!

Чи поділяєте ви погляди спікерів? 

Богдан Олександрук, експериментатор-освітянин:

  • Відповідь на запитання “Навіщо ми навчаємо дітей?” дає відповідь на запитання “Якою має бути школа?”. 
  • Наші припущення щодо майбутнього будуть комічними для наших дітей та онуків. Коли ми працюємо з довгостроковим майбутнім, ми можемо тільки вгадувати, що саме буде для нього корисним: знання, навички, цінності чи мислення? І саме мислення є найбільш сталою категорією. 
  • Нові актуальні сенси та нові правила гри створюють ті, хто мислить, як творець. Наразі нам потрібно 40 тисяч творців, і саме зараз вони проходять свій шкільний шлях. Хто може їм допомогти? Вчителі, які мислять ширше за академічні стандарти.

Ілля Філіпов, візіонер в галузі освіти:

Якщо б ми ставились до навчання так само серйозно, як ми ставимось до вибору смартфону, то звертали б увагу на такі речі:

  • Стратегічність: ви не куплятимете смартфон, якщо не розумітимете, навіщо він вам. І так само ви не змусите дитину вчити математику, якщо не поясните, навіщо їй це.
  • Сервіс та підтримка: як інструкція до смартфону, так і навчання має зменшувати тривожність, а не збільшувати. Ніхто у техпідтримці не скаже вам: “Натискати кнопки на смартфоні — це не ваше!”
  • Форма, дизайн, зручність: форма навчання, як і форма сучасного гаджету, має бути зручною для тих, хто ним користується. Наприклад, типовий пасивний стиль сприйняття інформації є найменш ефективним.
  • Зворотний зв’язок: смартфон постійно реагує на будь-яку вашу дію. Тож і в процесі навчання ви маєте розуміти, як оцінити власні знання. Наприклад, тести були створені не для оцінювання, а для роз’яснення, як просуватися далі.
  • Власна оптимізація: для ефективного навчання має бути можливість підлаштувати його під свої потреби.
  • Ціна: ціна шкільного навчання — це час та цікавість. І потрібно скористатися ними з розумом.

Олександр Трегуб, дизайнер, засновник Projector:

  • Можна вміти добре робити погані речі. Можна продовжувати добре вчити боротьби з шаблезубими тиграми, що вже вимерли, замість того, щоб навчити, як вполювати антилопу. Але цей "шаблезубий диплом" нічого не значитиме. 
  • Уявіть, що Люк Скайвокер навчався боротися з всесвітнім злом в університеті. Чи не краще б йому було піти й спробувати боротися з ним на практиці? Так, можна бути успішним і без диплома, але можна створити нову освіту, яка навчатиме через практику.
  • Як трансформувати освіту? Перейти від стандартів до прогресу, від примусу до інтересу, від лекцій до практик, від професорів до наставників, від традицій до актуальності. 
  • Освіта — це рок-н-рол, і вчителі у ній — нові зірки.

 

Поділитись: